محل تبلیغات شما

علل خشونتهای فردی و جمعی دانش آموزان علیه یک دیگر چست؟

         باید بیان کنیم که در یک کلاس بیست تا سی نفره  کودکانی کنار  یک دیگر جمع می شوند . که ازمناطق مختلفی ،با فرهنگ های مختلف ، زبان ، شیوه ی زندگی ، ارزش ها و هنجار هایمتفاوت ، کودکان دارای والدین تحصیل کرده و کودکان دارای والدین بی سواد و وضعیتاقتصادی  بالا و پایین  می باشند.در نهایت همگی با یک سری  تفاوت هایی گرد هم  می آیند . می توان یکی ازعواملی که باعث شروع ناسازگاری ها بین آنها می شود، وجود همین اختلافات هست . و هرکدام از دانش آموزان وقتی با دانش آموز دیگر که فرهنگ واحد ندارند .روبه رو شوند.شروع به تحمیل و شاید تمسخر فرهنگ یکدیگر می کنند . که می تواند به خشونت منجرشود.

       این نکته را باید تمام معلمان بدانند که بزرگترین معلم ، الگوی رفتاری است .کودکان آنچه را می بینند تکرار و عمل می کنند.و درشخصیت آنها مانند نوشته برسنگ حک می شود.   نوع رفتار معلمان با یکدیگر چه هنگامی که دردید دانش آموزان هستند . وچه زمانی که به طور غیر مستقیم، برای مثال خوب یا بدتعریف کردن معلمان از یک دیگر  و اظهار نظردر جلوی دانش آموزان در مورد هم و حتی قانون پذیری و نظم معلمان در مدرسه و تبعیتآنها از مدیر به عنوان شخصی در راس امور مدرسه می تواند الگویی برای دانش آموزانباشد .تا اینکه آنها هم با یک دیگر چگونه رفتار بکنند.

         و عامل دیگری کهمی تواند باعث بروز خشونت در میان دانش آموزان در مدارس شود . با توجه به اینکهکودکان در این سن فعالیت ، جنب و جوش و انرژی بسیار مضاعف دارند و عدم وجودامکانات تفریحی و وسایل بازی در مدرسه انرژ درون کودک تخلیه نمی شود و آن را بهصورت خشونت علیه دیگر دانش آموزان و حتی در مواقع خاص به خود صدمه وارد می کند.

      انسان گرایشبه فرار از قانون ها و قید و بندها دارد، در مکانی که قانون دارد اما از سوی قانونگذار اجرا نشود مسلما از سوی تابعان آن قانون باید تخلف سر بزند چرا که می دانندناظر و  قانون گذار  آنها را سرزنش نخواهد کرد .پس در مدارس باید بهدانش آموز فهمانده شود که در همه شرایط زیر نظر هست و قانون یکسان برای همه اجرامی شود و در همه زمان و مکان باید رعایت بکنند. و شکل دیگر این است که قانون در مکان وجود دارد اما متناسب با مکان و اعمالدانش آموزان نسیت و آن طور که باید باعث تبعیت و پیروی دانش آموزان شود ،کار خودرا نمی کند .برای مثال قانونی که مخصوص مدارس دوره بالاتر باشد را در مدارسابتدایی در لیست قوانین بیاوریم مسلما دانش آموز آن را فراتر از توان حود می بیندو از آن سر باز می زند . 


میلاد عبدالهی آرپناهی  

دانشجو معلم

اجزا اقدام پژوهی ( پژوهش در عمل )

علل خشونت های فردی وجمعی دانش آموزان در مدرسه

نکاتی از کتاب مدارس بدون شکست از ویلیام گلاسر

دانش ,آموزان ,، ,یک ,خشونت ,مدرسه ,دانش آموزان ,در مدارس ,می تواند ,دانش آموز ,که می ,کودکان دارای والدین

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

boabloodamso السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها velphiteni روزانه نویسی kozetconsca یین یانگ ؛ مرجع دانلود اپلیکشن و بازی اندروید پژوهنده گان روشنگر جبهه فرهنگی من موقوفه فرهنگی مذهبی خدماتی حضرت مسلم ابن عقیل Alex's info lessnetzasu